Whch one should i pic?

Tjena Allihopa!

I need ur advise. We are having this reading book thing at school and i cant come up with any gd book to read. So far i have chosen 2 books and i cant decide whch one i am gona start reading

1.


Bokens Beskrivning
Jenna har just börjat sjuan och det enda hon borde behöva oroa sig för är att brösten aldrig växer,den alldeles för blonda klasskompisen Ullis-Knullis som hon hatar och hur hon skall få Sakke snygg snygg snygg att lägga märke till hanne.Men Gud har inte sköt sitt jobb.Hemma hos Jenna finns en rullator,en doseringslåda,en duschstol,peruker och anpassade möbler och skåp.Där lever nämligen en cancersjuk mamma.I taket i Jennas rum sitter stjärnor som lyser i mörkret.
Under en av dem har hon gömt en dikt.Om du dör mamma,då tar jag livet av mig.
2.



Bokens Beskrivning

Det har tagit slut mellan Colette och Art. Hon kämpar febrilt för att komma på fötter och är fast besluten att gå vidare med sitt liv. Men det är svårare att glömma Art än hon först trott. Hennes familj och vänner börjar tappa tålamodet, och när Art plötsligt dyker upp tvingas hon ta svåra beslut. Vill hon börja om igen eller är det dags att gå vidare, på egen hand?


Kommentarer
Postat av: Emma

jag tycker du ska läsa I Taket Lyser Stjärnorna, Den är jätte bra fast sorglig, Jag började gråta när jag läste den men det är en av mina favorit Böcker :)

2008-11-23 @ 22:38:42
URL: http://eemmaa92.blogg.se/
Postat av: Susan

Jag har läst "I taket lyser stjärnorna" och tycker den är jätte bra ;) läs den :P

2008-11-25 @ 17:07:35
URL: http://suusan.blogg.se/
Postat av: Jennny

i taket lysser st... den e jätte bra! :)

2010-01-01 @ 22:43:36
URL: http://jennyferry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0